А ти бранд ли си?През 2008 година Ерик Шмид нарече Интернет помийна яма и допълни, че брандовете са решението, а не проблема. Оттогава Google върви в тази посока, давайки на брандовете все повече доверие и високи позиции за сметка на останалите сайтове. Естествено, започнаха и спекулациите, че търсачката дава по-големи позиции на големите брандове за сметка на малкия и среден бизнес. Донякъде е така, но съдейки по собствения си опит с оптимизация на малки брандове, аз лично не мога да се съглася с това твърдение. Да, важно е да си бранд и в бъдеще това ще става все по-сериозен фактор за позициониране в търсачките, но не е нужно да си голям, за да се класираш добре. В днешната статия съм подготвил един кратък чеклист за бранд сигналите, които Google разпознава на вашия уеб сайт. Преди да премина към тях искам, да запомните нещо много важно – Не се стремете да излъжете Google, че сте бранд! Стремете се да станете такъв!

On Page бранд сигнали

1. Физически адрес – брандовете имат физически адрес и телефон за контакти. Обикновено се слага на всяка страница от техният уеб сайт.

2. Брандовете имат страници „За нас“ – всяка сериозна компания има такава страница, в която разказва за своята история и постижения.

3. Брандовете имат страница „Декларация за поверителност“ (privacy policy) – много важно, когато събирате данни за своите потребители.

4. Брандовете обновяват по-често съдържанието си – всеки уважаван бранд инвестира в съдържание, било то видео, текст или снимки. Аматьорите просто копират от брандовете.

5. Страница „Нашият екип“ – всеки бранд има екип. Представете своя пред клиентите си. Щом носи доверие пред клиентите, значи помага и за Google!

6. Мобилна версия или адаптивен дизайн – всеки сериозен бранд се грижи за своя уеб сайт и се старае да предложи по-добро потребителско преживяване на своите клиенти. Ето защо адаптивният дизайн или мобилната версия (в зависимост от сайта) са важен фактор за позиционирането на всеки бранд. Слабите или несериозни фирми не се интересуват от това.

7. Уникален дизайн – брандовете не използват безплатни теми за WordPress или такива, които се използват за още стотици сайтове по цял свят.

8. Лого – брандовете задължително имат лого.

9. Google Analytics & Webmaster Tools – брандовете нямат какво да крият от търсачките.

10. Името на бранд-а е първата дума в заглавието на главната страница – сериозните брандове използват името си като първата дума от своето заглавие. НЕбрандовете използват само ключовите думи, по които желаят да се класират.

11. Домейн с името на бранда – разберете, името на бранда трябва да се използва много повече от ключовите думи, по които желаете да се класирате. Не използвайте така наречените ЕМД (домейни с ключова дума)  за своя бранд.

12. Уникално име на бранда – сериозните брандове не използват комерсиални думи като име на своя бранд.

13. Favicon – брандовете имат свой уникален Favicon обикновено с отличителен знак на компанията.

14. schema.org/Brand – Брандовете използват микроформати. Можете да опишете три основни типа брандове – личен, фирмен и продуктов.

15. SSL сертификати – брандове използват SSL сертификати, за да защитят данните на своите клиенти. Повече за значението на SSL сертификатите в това видео на Васил Тошков.

16. Сертификати – в много браншове се изискват сертификати, за да се упражнява определен вид дейност. Това не е доказан бранд сигнал, но в бъдеще 100% ще стане по мое мнение.

17. ЕИК / Tax ID – още един непотвърден сигнал, но има логика Google да го проверява.

Off Page Сигнали

1. Потвърден физически адрес в Google My Business – много силен сигнал.

2. Уеб сайта е свързан чрез rel=“publisher“ с брандовата си страница в Google+

3. Брандовете имат активни страници в Google+, Facebook, LinkedIn, Twitter, YouTube и т.н.

4. Споменавания на бранда в новинарски портали, авторитетни уеб сайтове и форуми. (без линк)

5. Връзки с името на бранда – естествено, връзките с бранд са силен сигнал за Google.

6. Бизнес каталози – брандовете присъстват в авторитетни бизнес каталози, като задължително информацията за тях включва име, адрес и телефон.

7. Брандовете членуват в браншови организации.

8. Брандовете са търсени в Google – сериозен фактор за доверие от страна на търсачките. Фирмите, които рекламират офлайн получават повече директни търсения. Помислете за това.

9. Брандовете взаимодействат със своите последователи в социалните мрежи. НЕбрандовете често не използват социалните канали.

10. Брандовете имат отзиви в каталози като Yelp, TripAdvisor, Booking.com, Google+, Facebook и т.н.

11. Брандовете инвестират в маркетинг, НЕбрандовете в Link Building.

12. Брандовете имат служители, които са посочили своята месторабота в социалните мрежи.

13. Брандовете създават емоции.

14. Брандовете създават ангажираност.

15. И нека не забравяме, брандовете имат SEO компания. ;)

Ако съм пропуснал нещо, можете да го допълните чрез формата за коментари. Успех!

Share Button