Изграждането на цитати за бранда е един от най-важните SEO фактори при оптимизацията за локални листинги. Цитатите представляват комбинация от трите основни и най-важни данни за всеки локален бизнес – Име, Адрес и Телефон (NAP). Изграждането на цитати от качествени уеб сайтове, е нещо като Link Building за локалните резултати. В работата си често се налага да правя оптимизация за малки бизнеси, за които локалните резултати носят много по-голяма стойност от органичните и оптимизацията за тях е доста по-лесна. В днешната статия ще ви покажа как бързо и лесно да намерите цитатите на конкурентите Ви, използвайки един добре познат в миналото инструмент – ScrapeBox. Знам, повечето колеги се стряскат, когато чуят това име, защото програмата има лоша репутация от времето на масовия спам чрез блог коментари от преди няколко години. Бих казал, че опцията за автоматични блог коментари е най-безсмислената и ненужна в цялата програма и ползването й би навредило на вашия сайт. Силата на Scrapebox обаче не е в това, а възможностите за извличане на голямо количество информация от резултатите на Google за много кратък срок от време. Ето и как става това:

Анализ на конкуренцията

За целта ще използвам примерна ниша – Dentists in Boston MA (Зъболекар в Бостън, Масачузетс)

При търсене на Dentists in Boston MA Google ни извежда както органични, така и локални резултати. За нас обаче са важни локалните. По принцип избирам между 5 и 10 от локалните резултати за това проучване, но в случая ще използвам само един.

Резултати при търсене "Dentist in Boston MA"

Отделяне на NAP

Избрал съм един от конкурентите и сега е момента да отворим един текстов файл, в който да си отделим NAP. В случая:
Name: Charles River Dental
Address: 50 Staniford (Премахваме St, Street и т.н., защото не са ни нужни и се използват в различен формат по сайтовете. Използването на St, Street и т.н. ще намали броя на резултатите, които ще извлечете.)
Phone: (617) 523-4555 – Формата няма значение. Google знае, че това е телефон и ще ви го покаже в резултатите, без значение в какъв формат е.

Подготовка на отпечатък (footprint)

Време е да подготвим отпечатъка за нашето търсене. За целта използваме кавички, за да укажем, че искаме тези резултати да бъдат задължително включени в търсенето. Така ще избегнем нерелевантните страници.

Пример: „Charles River Dental“ “ „50 Staniford“ „(617 523-4555)“ -site: www.charlesriverdental.com

-site:url указва на търсачката, че трябва да изключи от резултатите сайта на бранда. Така ще избегнем стотиците, а понякога и хиляди нерелевантни страници в случай, че конкуренцията ни е добавила NAP на всичките си страници.

Търсене на ресурси за изграждане на цитати

Сега е момента да отворим и ScrapeBox. Копираме отпечатъка директно във формата за това. Можете да имате повече от един отпечатък. Аз ще използвам само един. Поставям го и натискам бутона Start Harvesting.

Въвеждане на Footprint

След няколко секунди се появяват и резултатите

Local цитати

Забележка: Някои от резултатите се дублират, затова използваме филтър „Remove Duplicate Domains“, за да се отървем от тях.

Експорт на резултатите

Вече имаме лист от цитатите на един от конкурентите. Аз лично предпочитам да запиша листата в таблица на .xlsx, за да си водя бележки – къде се чака за одобрение, къде се искат пари и т.н.

Краен резултат - цитати

Повторение на процедурата

Вече имаме цитатите на един от основните си конкуренти. Всичко, което трябва да направим, е да повторим цялата процедура за останалите конкуренти. Така за по-малко от десетина минути ще имате цял списък с ресурси за изграждане на цитати.

Публикуване

От тук идва и по-бавната част. Вече имаме цял списък с ресурси за изграждане на цитати. Вариантите от тук насетне са два.

  • Аутсорсвате – За около 20$ ще се намери читав freelancer, който да направи цитатите вместо вас, но внимавайте! Направете си един .doc файл с описания, заглавия и всичко нужно за вашият бранд. Така ще сте по-спокойни, че няма да си оставят ръцете върху вашият проект.
  • Правите си ги сами – Отнема ценно за вас време, но за сметка на това е много по-сигурно и качествено.

Още полезни ресурси

За клиенти в US и UK мога да ви препоръчам още три услуги за разпространение на NAP. Това са Acxiom, Yext и UBL. Acxiom е безплатен за бизнеси с до пет локации, докато Yext и UBL са платени и не са много евтини. Препоръчвам ви да използвате най-малките пакети и на двете. Така ще получите много по-добри резултати, отколкото най-скъпия пакет на една от услугите.

Успех!

Share Button