Преди известно време засегнахме темата за бранд сигнали за Google, която е важна част от успеха на всеки бизнес в Интернет. Днес ще  поговорим за един друг фактор, който по значение не отстъпва на бранд сигналите по никакъв начин. Да, описаните по-долу сигнали за доверие са точно толкова важни, колкото и бранд сигналите. Основните причини за това са две:

1. Доверието води до повече продажби поради факта, че потребителите вземат много по-лесно решение за покупка.

2. Доверието е фактор, който влияе и върху класирането в търсачките. Освен това силното доверие към вашия уеб сайт от страна на Google е като имунизация срещу негативно SEO и някои от филтрите на търсачката. Иначе казано, ако „сгазите лука“ за нещо малко, доверието към вашия сайт ще ви предпази от наказание.

За да не навлизаме в повече излишни подробности, днес ще ви представим един кратък лист с On Page сигнали, които ще помогнат да повишите доверието към вашия бизнес не само от страна на Google, но и от самите потребители.

On Page тръст сигнали

1. Уникален и професионално изглеждащ дизайн – звучи глупаво, но е факт. Хората подхождат с много по-голямо доверие към професионално изглеждащи уеб сайтове. От друга страна грозните и недоизпипани страници създават съмнение, което повишава трудността при вземане на решение.

2. Уникално и полезно съдържание – потребителите обичат да четат подробно информация за продуктите, които купуват, особено ако те са скъпи. Колко пъти ви се е случило да си купите продукт, за който има само снимка и цена?

3. Телефон за контакт на видимо място и на всички страници в сайта – потребителите трябва да имат повече от една възможности да се свържат с вас, но телефона е нещо, което е повече от задължително за всеки магазин. Той трябва да бъде поставен на видимо място на вашия уеб сайт и за предпочитане в хедър частта.

Полезно! Специалните номера от тип 0700 носят повече доверие и създават впечатление, че сте сериозна фирма, а не гаражно магазинче.

0700-117-112

4. Поне 3 различни метода за плащане – макар че в България повече от 90% от онлайн поръчките се заплащат при получаване, баджовете на Борика, Виса и Мастър Карт са един допълнителен тръст сигнал за потребителите.

credit_card_logo_erny

5. Ясни условия за доставка – ако потребителите не намерят информация за начина на доставка, цените и условията, то най-вероятно ще се откажат да поръчат стоката от вас. За предпочитане е условията и сроковете за доставка да са на видимо място в сайта.

shipping

6. Повече от една локация в града или държавата – ако притежавате повече от един физически магазин, не пропускайте да добавите тази информация на главната страница на магазина, както и в страниците „Контакти“ и „За нас“! Фирмите с повече от един магазин/офис вдъхват повече доверие.

7. Отзиви от клиентите – покажете, че други са ви повярвали! Много силен сигнал, не бива да се подценява! Някои магазини изпращат допълнителни писма към клиентите си няколко дни след като са изпълни поръчка към тях, с молба да оставят отзив за продукта и услугите на магазина.

8. SSL сертификат и бадж – вашият бранд не е познат на посетителите, но вие можете да си откраднете от авторитета на други добре познати брандове! Потребителите обичат да се чувстват спокойни, че пазаруват от надежден магазин. Уверете ги, че е наистина така като сложите бадж на вашия SSL сертификат. Според едно проучване на Baymard Institute най-разпознаваеми сертификати са на Norton и McAfee, но ето и някои от най-разпознаваемите и популярни освен тях.

SSL Sertificates

9. Медиите за нас – Ако за вас има информация в авторитетни медии, дайте връзки към материалите. Например, както са направили ucha.se

Untitled-110. Партньори – да си го кажем честно, няма как да имате магазин за акумулатори и да сте популярен бранд с голямо доверие като Техномаркет или Емаг. Но това далеч не означава, че не можете да си вземете малко от авторитета на популярните брандове. Ако имате партньори, които са известни брандове (вносители, производители и т.н.) не забравяйте да го покажете, поставяйки техните отличителни знаци на сайта си. Това ще помогне да придобиете малка част от доверието, което потребителите имат към тези брандове.

11. Активни профили в социалните мрежи – потребителите се доверяват на брандове, които общуват със своите клиенти и са активни в социалните мрежи. Мъртвите страници от друга страна пораждат съмнения.

12. Активно общество от последователи в социалните мрежи – да създадеш фалшиво общество от хора, които коментират и са активни на фирмената ти страница е на практика почти невъзможно. Изисква много ресурси, които вместо това могат да бъдат вложени за подобряване на качеството на услугите. Потребителите знаят това и се доверяват на магазини, които имат активни потребители и последователи в социалните мрежи. Помислете как да задържите вниманието на своите потенциални клиенти.

13. Страници Контакти, За нас, Правила за ползване – мисля, че няма нужда да обяснявам защо посочените страници са сигнал за доверие. :)

14. Референции – ако сте изпълнили поръчка за известни брандове, не пропускайте да го покажете на потребителите!

15. Направете така, че страхът от риска да изчезне – поставете на явно място възможността продуктите да бъдат върнати в определен срок и парите на клиента да бъдат възстановени.

ModCloth-Trust-Signals-next-to-add-to-cart-button-1024x707

16. LiveChat – както вече споменах по-горе в статията, потребителите трябва да имат повече от един вариант да се свържат бързо и лесно с вас. Не всички клиенти са склонни да се свържат с вас по телефона, затова вие можете да потърсите контакт с тях.

17. Екип – ако имате екип не пропускайте да направите страница за него. Сложете социалните профили, снимки и кратка информация за длъжността, която изпълнява всеки служител. Хората вярват на хора, а не на сайтове! Търсете максимален контакт с тях!

18. Избягвайте стандартните стокови снимки по формите за контакти или страниците на „за нас“ и „екип“ – нищо не казва по-убедително „Аз съм фалшив“ от усмихната мадама ръкуваща се с костюмиран манекен.

19. Избягвайте агресивни изскачащи прозорци – нищо не казва по-добре „напусни този сайт“ от досадни изскачащи прозорци с различни НЕрелевантни на интересите на клиента промоции.

20. Снимайте видео ревюта на продуктите – един от най-силните сигнали за доверие, е като излезеш с лицето си и представиш своите услуги или разкажеш за продукта, който предлагаш на клиента. Освен това видео ревютата имат още редица предимства, но за тях можем да напишем цяла статия. :)

Това са може би една малка част от всички сигнали за доверие, които можете да използвате, за да повишите продажбите си. Ако някой иска да предложи още нещо, може да използва формата за коментари.

Ето и едно проучване от далечната 1999 г. което още е актуално.
Още по темата от Moz.

И не забравяйте да споделите. :)

Share Button